דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על הגבולות שצהל לא מגן 

מאת    [ 12/05/2011 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 1754 פעמים ]

אין ספק כי לכל אדם יש דעה מהם גבולות והיכן צריכים להיות גבולות בטוחים המעניקים בטחון. בחיי היום-יום עלינו לקבוע את גבולות הביטחון שלנו ללא עצה צמודה משרים או אנשי צבא. גם שר האוצר לא מחפש אותנו פעמיים ביום כדי לוודא שלא עברנו את הגבול. כל עסק או משפחה מקבלת את ההחלטות שלה לבד. החלטות פיננסיות אלו משפיעות על חיינו יום-יום, כל היום.

 

כל אדם אוהב ביטחון ולכן ימגן את ביתו ויחזיק את כל כספו בבנק. השאלה המעניינת  היא האם הגנה זו מספקת או שכספנו נמצא בסכנה גם כשהוא בסניף הבנק הקרוב. מי שקובע את הגבולות בהם מתנהלת משפחתנו הם בני המשפחה. לא שר האוצר, לא הגננת של הילד ואף לא מנהל הבנק שלנו. רק אנחנו קובעים במה להשקיע, או לבזבז, את כספינו. ומכאן שעלינו מוטלת האחריות לקביעת הגבולות הפיננסים של המשפחה.

 

כל משפחה מתנהלת לפי תקציב. התקציב קובע את הגבולות הבטוחים-פיננסית של המשפחה. כל זמן שהמשפחה לא תחרוג מהגבולות, לא ייוצרו קונפליקטים עם מנהל הבנק או חברת האשראי. כל משפחה לוקחת על עצמה את האחריות לנהל את התקציב ולשים את הגבולות. כשאנו אומרים גבולות, עולים במוחנו מיד ילדים קטנים הרוצים לקנות ממתקים ללא הכרה או צעצועים מלא הבית.  האם שאלנו את עצמנו, פעם אחת לפחות, האם התנהגות זו מייצגת ילדים בלבד? שהרי אם נשאל ונבדוק נגלה דפוס התנהגות זהה אצל מבוגרים. כאלו הקונים כל גאדג'ט (חפיץ) חדש היוצא לחנויות או בגד שנראה טוב, מיטה חשמלית או סוף שבוע בצימר. מה שגילו כבר מזמן הוא שהילדים הם בדרך כלל בבואה של ההורים. ומי שרוצה כל ממתק או צעצוע המופיע בפרסומות ראה את זה בבית. ראה את הוריו קונים מוצרים רק בגלל שזה נראה יפה בפרסומת בטלוויזיה או שהמוכרת שכנעה אותנו שזה "סוף הדרך" ובמחיר שלא יחזור. היא רק שכחה להוסיף שמחיר כזה לא יחזור בגלל שאין הרבה פרירים שיקנו במחיר זה ולכן החל ממחר המחיר ירד ב-20% כדי לעודד קניה. משפחה ששמה גבלות לא קונה ב"מבצעים" אלא רק במחירים נמוכים. משפחה זו מתכננת את קניותיה מראש ולכן יודעת שהן במסגרת התקציב המשפחתי, במסגרת הגבולות של המשפחה. משפחה זו לא חוששת לצאת למסעדה או לסוף שבוע מתוכנן בגלל שההוצאה נמצאת במסגרת גבולות התקציב של המשפחה.

 

מכאן אנחנו למדים כי הגדרת גבולות ביטחון פיננסיים הם הבסיס לקיום משפחה מחייכת לאורך זמן. ניתן, ואף רצוי, לשנות את "מיקום" הגבולות  ממפעם לפעם כדי לענות על צרכי המשפחה וההכנסות שלה. רצוי ומומלץ לקבוע את "גבולות הביטחון הפיננסיים" המשפחתיים תוך כדי דיון משפחתי. רק שותפות כל בני המשפחה יביא למימוש מתוך אהבה ולא מתוך כפיה. הבנה עוזרת בעיקר בתקופות קשות בהם נדרש הידוק החגורה וצמצום התקציב תוך כדי שמירה על גבולות מינימליסטים בהוצאות.

 

כל הרוצה בקרה על הגדרת הגבולות המשפחתית או עזרה בהגדרת גבולות פיננסיים למשפחתו מוזמן להיעזר בשירותי הייעוץ שלי. מה שלא עשינו היום, לא תמיד נוכל לתקן מחר.

יהודה יזרעאלי - תובנה  צרכנות וכלכלת המשפחה  משרד: 077-5-4357-63 נייד: 057-7-556-335  yehuda@tovana4u.co.il | www.tovana4u.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב